Royal Avebe werkt samen met Food Matters Live aan een reeks podcastafleveringen over de verbazingwekkende geschiedenis, veelzijdigheid en onbenutte mogelijkheden van de aardappel. De aardappel speelt een grote rol in de wereldwijde voedingsindustrie en is al eeuwenlang een belangrijk ingrediënt in veel van onze diëten, maar de aardappel is veel meer dan op het eerste gezicht lijkt…
Bij Royal Avebe kennen we het enorme potentieel van de aardappel. Aardappeleiwitten, -zetmeel en -vezels zijn hard op weg de ideale, veelzijdige ingrediënten te worden die voldoen aan de eisen van de groeiende plantaardige, clean label-revolutie. Van perfecte plantaardige hotdogs tot heerlijk romige zuivelvrije desserts, aardappeleiwitten en zetmeel zijn indrukwekkend aanpasbaar aan verschillende eindproducten. Onze aardappelen zijn GMO-en e-nummervrij; het perfecte plantaardige alternatief voor veel vlees-, zuivel- en gelatineproducten.
In deze eerste aflevering neemt Royal Avebe de luisteraars mee op een fascinerende reis over hoe onze favoriete gewas begon als een exotisch voedingsmiddel, voordat het één van de grootste voedselgewassen ter wereld werd. Onze experts van Royal Avebe, Goos Wierbos en Annelies Huisingh, gaan samen met presentator en BBC-presentator Stefan Gates twee brandende vragen beantwoorden:
Goos is Business Leader Food van Royal Avebe en leidt sinds 2021 onze internationale verkoop. Als landbouwkundig ingenieur met een master in bedrijfskunde is Goos expert op het gebied van de wetenschap van de aardappel- en wereldwijde voedselmarkten.
Als Marketing Directeur van Royal Avebe ligt de belangrijkste focus van Annelies op het centraal stellen van de klant in de aanpak van Avebe. Als auteur met meer dan 25 jaar ervaring in marketing, verkoop en innovatie, is Annelies een expert op het gebied van consumententrends en het benutten van de kracht van innovatie.
De Food Matters Live-podcast begon in 2019 als Table Talk. De podcast biedt inzichten in gesprekken met toonaangevende professionals, wetenschappers en academische experts en kan bogen op meer dan 7.500 luisteraars uit de industrie uit meer dan 70 verschillende landen wereldwijd.